It seems that Pieto’s boss continues to over-exploit and abuse his employees. We have received the following complaint, which we publish with all reservations, and we call on the competent authorities to conduct the necessary investigations.
“I am a former employee of Pieto Café (207 Ledras, 1011, Nicosia, 22 664020). I worked for a total of 17 days, from August 1 to August 17, 2025 as a waiter, and although the period during which I worked was short-term, it was equally hard and endless. With this letter I would like to share my experiences. I would like to inform you that reports of very serious and multi-level violations of labor and insurance legislation, as well as personal data protection regulations (GDPR) will follow.
Starting with the labor and insurance violations, very briefly the employer, Antonis Koupparis:
- never informed me in writing about my employment terms.
- assigned me additional duties than those agreed upon (greeter, bar etc.).
- he forced me to work nine hours (9h) continuously (with only the few minutes of paid break provided for by law), on a six-day basis – my senior colleagues are forced to work up to 11 hours non-stop.
- he did not pay the mandatory extra payment for overtime, nor for the work on August 15.
- when after my resignation he paid my salary (with a long delay), he deducted 60 euros without reason or cause.
- he did not declare me to the Social Insurance, and yet he deducted the relevant contribution from my salary.
For the above, the relevant complaint has been made to the Labor Relations and and to the Social Insurance, demanding that I be paid all the accrued wages. It is also worth mentioning that the employer did not give his employees the mandatory service right, nor a professional booklet, as required by law.
The mistreatment in this company is not limited to violations of the law. In addition to the exhausting work schedules, employees often receive insulting and aggressive behavior from the employer and the store manager. The perpetuation of this situation is due to the fact that the majority of employees are immigrants with uncertain status, who do not speak Greek well and have limited knowledge of their rights, working under these inhumane conditions while afraid to protest.
A shocking example of humiliation, which is also a serious violation of personal data protection laws (GDPR), is the fact that the store’s cameras RECORD EMPLOYEES AND CUSTOMERS WITH AUDIO, without consent or prior notification. Even worse, the employer has the perverse need to share this material (video excerpts or screenshots) in chats that maintains a Facebook conversation with all employees, without any permission, either to mock or to point out their slightest mistake. I have filed relevant complaints with the Office of the Commissioner for Administration and Protection of Human Rights accordingly.”
***
Όλη η Αλήθεια για τη Δουλειά στο Pieto:
Εκμετάλλευση Φρικτών Διαστάσεων!
Από ΄ό,τι φαινεται το αφεντικό του Pieto συνεχίζει την υπερεκμετάλλευση και την κακοποίηση των υπαλλήλων του. Λάβαμε την πάρακατω καταγγελία την οποία δημοσιεύουμε με κάθε επιφύλαξη, και καλούμε τις αρμόδιες αρχές να διεξάγουν τις απαραίτητες έρευνες.
“Είμαι πρώην εργαζόμενος στο καφέ Pieto (Λήδρας 207, 1011, Λευκωσία, 22 664020). Εργάστηκα συνολικά για 17 ημέρες, από την 1η Αυγούστου μέχρι και τις 17 Αυγούστου το 2025 ως σερβιτόρος, και παρόλο που η περίοδος κατά την οποία εργάστηκα ήταν βραχυπρόθεσμη, ήταν εξίσου σκληρή και ατελείωτη. Με την παρούσα επιστολή θα ήθελα να καταθέσω τα βιώματα μου. Θα ήθελα να ενημερώσω πως θα ακολουθήσουν αναφορές σοβαρότατων και πολυεπίπεδων παραβάσεων της εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας, καθώς και των ρυθμίσεων περί προστασίας προσωπικών δεδομένων (GDPR).
Ξεκινώντας με τις εργασιακές και ασφαλιστικές παραβάσεις, πολύ συνοπτικά ο εργοδότης, Αντώνης Κουππαρής:
- δεν με ενημέρωσε ποτέ γραπτώς για τους όρους απασχόλησής μου.
- μου ανέθεσε επιπλέον καθήκοντα από αυτά που συμφωνήθηκαν (υποδοχή, μπαρ κ.λπ.).
- με ανάγκασε να εργάζομαι εννέα ώρες (9 ώρες) συνεχόμενα (με μόνο τα λίγα λεπτά διαλείμματος μετ’ αποδοχών που προβλέπει ο νόμος), σε εξαήμερη βάση – οι ανώτεροι συνάδελφοί μου αναγκάζονται να εργάζονται έως και 11 ώρες συνεχόμενα.
- δεν κατέβαλε την υποχρεωτική επιπλέον πληρωμή για υπερωρίες, ούτε για την εργασία στις 15 Αυγούστου.
- όταν μετά την παραίτησή μου πλήρωσε τον μισθό μου (με μεγάλη καθυστέρηση), μου αφαίρεσε 60 ευρώ χωρίς λόγο ή αιτία.
- δεν με δήλωσε στις Κοινωνικές Ασφαλίσεις, και όμως αφαίρεσε τη σχετική εισφορά από τον μισθό μου.
Για τα άνωθεν έχει γίνει η σχετική καταγγελία στις Εργασιακές Σχέσεις και στις Κοινωνικές Ασφαλίσεις, απαιτώντας όπως μου καταβληθούν όλα τα δεδουλευμένα. Αξίζει να αναφερθεί, επίσης, πως ο εργοδότης δεν απέδιδε στους υπαλλήλους του το υποχρεωτικό δικαίωμα υπηρεσίας, ούτε και επαγγελματικό βιβλιάριο, όπως υποχρεώνει η νομοθεσία.
Η κακομεταχείριση στη συγκεκριμένη επιχείρηση δεν περιορίζεται στις παραβιάσεις του νόμου. Επιπλέον των εξαντλητικών ρυθμών εργασίας, οι υπάλληλοι δέχονται συχνά προσβλητική και επιθετική συμπεριφορά από τον εργοδότη και από τον υπεύθυνο του μαγαζιού. Η διαιώνιση αυτής της κατάστασης οφείλεται στο γεγονός πως η πλειοψηφία των υπαλλήλων είναι μετανάστες με αβέβαιο στάτους, που δεν μη μιλούν καλά Ελληνικά και έχουν περιορισμένη γνώση των δικαιωμάτων τους, οι οποίοι εργάζονται υπό αυτές τις απάνθρωπες συνθήκες νιώθοντας φόβο να διαμαρτυρηθούν.
Ένα τρανταχτό παράδειγμα εξευτελισμού, το οποίο αποτελεί και σοβαρή παραβίαση των νόμων περί προστασίας προσωπικών δεδομένων (GDPR), είναι το γεγονός πως οι κάμερες του μαγαζιού ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΝ ΜΕ ΗΧΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΠΕΛΑΤΕΣ, χωρίς συγκατάθεση ή προηγούμενη ενημέρωση. Ακόμη χειρότερα, ο εργοδότης έχει την διεστραμμένη ανάγκη να κοινοποιεί αυτό το υλικό (αποσπάσματα του βίντεο ή screenshots) σε chat που διατηρεί μέσω Facebook με όλους τους υπαλλήλους, χωρίς καμία άδεια, είτε για να ειρωνευτεί είτε για να επισημάνει το παραμικρό τους λάθος. Προχώρησα σε σχετικές καταγγελίες στο Γραφείο της Επιτρόπου Διοικήσεως και Προστασίας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων αντίστοιχα.”